Senast uppdaterad 17 mars, 2017 Kategori Fakta
Humor
Klicka på bilden för högupplöst version

– en humorhandbok med antistresseffekt

Titel: Så får du kul på jobbet – en humorhandbok med antistresseffekt
Författare: Karin Adelsköld
Utkommer: 2 februari 2018
Antal sidor: ca 150

 Här följer du Karins busiga liv på Twitter.
 Hon bidrar även med skratt och igenkänning på Facebook.

Kontakta oss gärna för mer information om boken eller intervjuförfrågningar! 

Humor på arbetsplatsen, är det verkligen nåt vi behöver? Så in i bomben! Forskningsresultaten är tydliga: glada anställda presterar bättre, medarbetare som har kul känner minskad stress och kunder som får skratta köper mer. Dessutom är humor den mest effektiva metoden för god arbetsmiljö och färre sjukskrivningar. Nån som behöver fler argument?

Kul på jobbet är den enda i sitt slag: en humoristisk handbok som gör dig mindre stressad av bara farten. Med glimten i knegarögat lär den ut grunderna för att skapa en rolig arbetsplats – oavsett var du jobbar och med vad.

Karin Adelsköld är hyllad komiker, författare, journalist och föreläsare som de senaste fem åren humorcoachat svenska företag och myndigheter. Hon har också själv erfarenhet av utbrändhet och vet därför att humor är något att ta på största allvar – och ett viktigt redskap för att hantera stress.

Hur gör man möten roliga? Vad kan höja stämningen i fikarummet? Hur kan pranks (bus) hjälpa medarbetare att stressa av? Utifrån den senaste humorforskningen ger Karin Adelsköld både chefer och anställda en konkret guide till en roligare arbetsplats där fler mår bra.

– Det handlar inte om att man ska bli ståuppkomiker eller dra vitsar utan att skapa ett tillåtande klimat med humor i vardagen. Helt enkelt att uppleva glädje och mening i ett sammanhang som blivit trist.