Ljudboken har senaste åren exploderat som fenomen. Och i takt med att intresset växer tar sig böckerna nya, spännande uttryck. Med inläsningen av ordvitsverket ”Bäst of Glenn – tankar och tweets från internets goaste gubbe”  visar Pug Förlag att även uppdateringar i sociala medier gör sig utmärkta i lyssnarform.

I våras var Bäst of Glenn en uppmärksammad nykomling i landets humorbokhyllor. Och nu tar den ordvitsande fotbollshjälten Glenn Hysén nästa steg i författarkarriären. Mitt i semestertidernas esse, då ljudboken blir många svenskars bästa vän, släpps hans senaste skrattsalva i ett ovanligt lyssnarvänligt format.

– Det är samma goa grejer som i boken, med skillnaden att jag tjötat in all galenskap i mikrofon, säger Glenn Hysén, som undantaget förord och ljudeffekter själv står för all humoristisk högläsning.

Precis som den printade versionen bjuder ljudboken Bäst of Glenn på en kavalkad av sköna skrönor, go glennologi och underbara uttalanden som fått svenska folket att falla pladask. Och med Glenns sköna stämma som guide genom hans skrattsafari blir det nästan löjligt enkelt att ha det riktigt gott.

Att ”lyssna på Twitter” är för de flesta något nytt. Och i ljudbokshyllan är genren tämligen unik. Men så gott som alla tillfällen är goa tillfällen att streama Bäst of Glenn, menar den folkkära göteborgshumoristen själv.

– Med ett glas iskall mjölk gör den sig himla bra nonstop i hängmattan. Men den är precis lika go som stämningshöjare på förfesten, bilresan, släktfesten eller precis var som helst!

”Bäst of Glenn – tankar och tweets från internets goaste gubbe” finns att köpa på exempelvis Adlibris och Bokus och att streama via tjänster som Storytel. Den är också först ut bland Pug Förlags titlar att ges ut som ljudbok.

– Ljudboken är ett fantastiskt kul format som, om inte för evigt så i alla fall länge framöver, är här för att stanna. Med Bäst of Glenn vill vi visa att det går att göra örongodis av allt slags innehåll. Och vi kommer alldeles säkert bryta mer ny mark på det här området framöver, säger Jennifer Bark, PR-ansvarig och medgrundare av Pug Förlag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *