14 år gammal fick han titeln Social media Manager hos Isabella ”Blondinbella” Löwengrip. Idag driver han Nordens största humorkonto på Instagram, @ellentvshow, har sitt eget aktiebolag och föreläser för såväl skolungdomar som företagsledare. Nu kommer boken om och av en av Sveriges mest framgångsrika influencers.

Mirza Bico är den som många unga drömmer om att bli, som många företag vill jobba med och som många äldre vill förstå sig på: en influencer. Och det också det som boken Hej, jag heter Mirza och jag är influencer handlar om.

– Man kan säga att det är självbiografisk guide med glimten i ögat, en sån bok jag själv önskar hade funnits alla de gånger jag bara kunnat testa mig fram och hoppas på det bästa, säger författardebutanten Mirza Bico, med nära tre miljoner följare på Instagram.

Boken innehåller såväl konkreta tips och förklaringar kring influenceryrket som personliga berättelser ur Mirzas eget liv, både från tiden då han jobbade åt Isabella Löwengrip och senare, som influencer på helt egna ben.

Här ryms både succéhistorier och riktigt allvarliga #fails. Men framför allt fakta och råd kring, till exempel, hur det fungerar med samarbeten och reklam, vilka lagar och prejudikat som finns att rätta sig efter, hur man ska tänka kring nätverk, vad man absolut ska undvika hur man kan beräkna värden och ta betalt.

– Influencer Marketing är hetare än någonsin, samtidigt som många, både innehållsskapare och marknadsförare, är osäkra på hur det fungerar i praktiken. Det är därför jag vill bidra med mina erfarenheter, för att sprida kunskap men också för att peppa och guida yngre som vill gå sin egen väg, säger Mirza Bico.

Här hittar du högupplösta pressbilder. Boken köper du överallt där du normalt köper böcker och förstås på pugshop.se!

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *